diumenge, 5 de maig de 2013

La sexualitat en la discapacitat

Desprès de la visita d'aquest any al genetista de la Mariona vaig quedar una mica trasbalsada pel fet de constatar que efectivament la meva filla físicament començava a acostar-se a l'adolescència. Em sembla increïble, la Mariona que encara viu en el món més infantil possible, aviat serà una dona. Realment com a mare hem costa de pair...si encara em veig incapaç per fer-li entendre la noció de temps, com li explicaré que aviat tindrà la menstruació???? vist la meva preocupació avui m'he decidit a anar a una xerrada sobre el tema de la sexualitat. La Carme Crespo, aquest cop convidada per Junts en Acció ens ha explicat dins d'un aula de l'escola Les Parellades de Sant Pere de Ribes que per evitar situacions no adequades (abusos) i millorar la sexualitat dels nostres fills que no oblidem tot i tenir una discapacitat, gaudeixen de la sexualitat. Per això cal fer un bon treball d'habilitats comunicatives, aconseguir un bon nivell d'autoestima, fer entendre la sexualitat de la manera més senzilla i entenedora, i per últim, ensenyar-los a respectar les distàncies amb la gent, on i quan són els millors moments per estimar-se. Em sembla que tinc molta feina a fer....

Espero que aquest petit resum us sigui d'ajut, si voleu més informació podeu dirigir-vos a

Institut Psicologic Maricel, c/Sant Sebastià, 61, 08870 Sitges. Telèfon 938 947 382


Pel·lícula que tracta el tema "Yo También" amb Lola Dueñas  i Pablo Pineda, directors Alvaro Pastor i Antonio Naharro

Una abraçada

Llicència de Creative Commons
La sexualitat en la discapacitat de Carol Martí està subjecta a una llicència de Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 3.0 No adaptada de Creative Commons

1 comentari:

Susanna Soler Sabanés ha dit...

Benvolguda Carol,
Només felicitar-te per aquest desplegament de sentiments i emocions sinceres i anhelants que llegeixo en els posts del teu bloc. S’ha de ser valenta per escriure’ls i creure molt en el compartir per reparar i per avançar. M’ha agradat molt un tros del primer post on parles de la maternitat com un viatge imaginat i planificat a Itàlia i quan aterres , t’adones que ho has fet a Holanda....però al cap de no gaire, t’adones també que a Holanda hi ha flors i Rembrants!..... :-D.
També dir-te que aquest post darrer sobre sexualitat el podria haver escrit, gairebé tot, jo mateixa, o qualsevol mare amb fills adolescents.
Una forta abraçada, de mare a mare i de dona a dona!